KURBAN KESMENİN VACİP OLDUĞUNA DAİR DELİLLER
1. Kevser suresinde geçen “Rabbin için namaz kıl ve kurban kes” ayet-i kerimesi kurbanın vacip olduğunu göstermektedir. Nitekim bu ayetin tefsiri sadedinde Hz. Enes b. Malik’ten şöyle rivayet edilmiştir: “Hz. Peygamber ilk zamanlar önce kurban keser, sonra da namaz kılardı. Daha sonra (Kevser suresindeki bu ayetle) önce namaz kılmak, sonra da kurban kesmekle emrolundu. İmam Katade’den de bu ayetin kurbanla ilgili olduğu rivayet edilmiştir.
2. Hz. Peygamber Efendimizin (s.a.v.) “Gücü olduğu halde kurban kesmeyen bizim mescidimize yaklaşmasın” sözü de gücü yettiği halde kurban kesmeyenin Müslümanlarla birlikte bayram namazına da katılmamasını ihtar etmek suretiyle yine kurbanın vacip olduğuna işaret etmektedir.
3. Yine Hz. Peygamber Efendimiz “Biz namaz kılmadan önce kurbanını kesen kişi kurbanını iade etsin…” buyurmuştur. Hz. Peygamberin namazdan önce kurban kesenin kurbanını iade etmesini emretmesi, kurbanın vacip olduğunu göstermektedir.
4. Ayrıca İbn-i Ömer (r.a.) şöyle buyurmaktadır: “Hz. Peygamber Medine’de kaldığı on yıl boyunca (her sene) Kurban kesmiştir”
Kurban kesmekle ilgili emrin bulunduğu ayet-i kerime ile kurban kesmeyeni şiddetle kınayan hadislerden; özellikle de Hz. Peygamberin on yıl boyunca kurbanı hiç terk etmemiş olmasından kurbanın vacip olduğu hükmü çıkmaktadır.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.